lördag 9 juni 2018

Fortsatt torrt och varmt. 3 pass löpning samt massage.

Lite annorlunda vecka. Lite svalare i början på veckan och jag hann få till ett bra pass på tisdagen, sedan kom värmen tillbaka och då var det åter trögare med löpningen, lite långsammare och med hög puls. Massage på fredagen och ett kombipass på lördagen, först 15km cykel, därefter 9km löpning på väl balanserade om än på massagesega ben. Bra löpkänsla i det passet, trots värmen.
Förhoppningsvis är lågtryck och svalare väder på väg in nästa vecka.

Söndagen 3 juni. Har varit lite stum i vristen under dagen. Fortsatt väldigt varmt, 30 grader även i dag när det var som hetast runt 16-17-tiden. Hade ingen kraft till Stiglöpning i denna hetta, samt att jag varit lite stum i vristen under dagen. Blev gymmet i stället, inledde med Ct i 20 minuter, nivå 16, Kändes okej i benen. Därefter cirka 40 minuter bål+ Funkgym, kändes bra, det behövdes verkligen. Var skönt att få lite styrke-träning också. Har varit sparsamt med det sista tiden.

Måndagen 4 juni. Stum i vristen under dagen. Betydligt svalare i dag, "bara" 25-26 grader som varmast. Det var märkbart lättare att andas idag, jämfört med i helgen. Hade först tänkt gympass, men med tanke på det sköna vädret så blev det en runda med Hybriden, tog det lugnt och det kändes bra i kroppen. Härliga dofter i naturen nu. När man ta det lite lugnare så hinner man njuta lite av de vackra omgivningarna och naturen som i alltför snabb takt blommar förbi oss i den rådande torkan. Nu behövs det verkligen regn, men från de mörka molnen under denna rundan kom det inga droppar. Inget regn i sikte på de närmaste 10 dygnen enligt vädertjänsterna.
Lönås med Hybriden. 30km, 24km/h, mp 103

Tisdagen 5 juni. Stum i vristen på förmiddagen, framåt eftermiddagen släppte det. På kvällen blev åter kuperad distans i Spånen, körde samma runda som jag gjort nu ett par veckor. I dag var betydligt svalare, runt 19-20 grader. Tog det hyfsat lugnt första halvan. Sista halvan var det tyngre , särskilt sista 2km. Kändes okej i benen.
Kuperad distans Spånen, 10,46km, 4:18-tempo. 147mp, 50,7/49,3 balans.

Onsdagen 6 juni. På morronen blev det en runda med Hybriden, körde till Hanaslöv och tillbaka, tog den branta rundan i Hana, det var precis att jag kunde cykla upp för backen. Annars rätt lugnt. Kändes okej i benen.
Hybriden öve Hanaslöv, 17km, 22km/h, 99mp.

Torsdagen 7 juni. Okej i vristen. Åter väldigt varmt, lite över 26 grader vid löprundans start. Kändes ändå hyfsat okej första halvan, sedan slog värmen till och pulsen steg snabbt andra halvan av dagens runda och farten sänktes rejält. När det väl "kokar" i systemet av värmen så finns det inget att göra, bara att sänka farten och anpassa sig efter pulsen. Annars kändes det okej i fötter och ben, inga direkta känningar under passet.
Kuperad distans, 10,52km, 4:28-tempo, 149mp, 50,8/49,2 balans. recovery 32h. 

Fredagen 8 juni. Blev en tidig runda med cykeln. Trots att det annars är så varmt på dagarna så var det endast 7 grader ute när jag startade med både mössa och fingervantar. Kändes okej i benen trots att det var ett tufft löp-pass kvällen innan.
Hybriden 10km, 23km/h, 106 mp
På eftermiddagen blev det massage, kändes bra, det gjorde inte ont någonstans.

Lördagen 9 juni. Blev en lite annorlunda lördag. Eftersom det var massage igår så brukar jag undvika löpning dagen efter. Idag blev det först 15km cykel, därefter 9km löpning. Värmen har åter kommit tillbaka, runt 25 grader vid löpningen idag. Idag kändes det annorlunda i löpningen, som att båda benen jobbade helt tillsammans, inga känningar i foten under passet. Även om benen var lite möra efter massagen i går så var det jämnt fördelat. När jag sedan kom hem och kollade klockans balansmätning i fot-isättning så var den för första gången, på träningspass, en svag övervikt på höger-foten. Det har aldrig innan synts. Nu efter passet känns det dock åter lite grann. Pulsen väldigt hög i förhållande till ansträngning men troligtvis, cykling och den höga värmen så bidrog till det.
Distans Växjö, efter 15km cykel, 9 km, 4:21-tempo, 148mp, 49,7/50,3 balans.


4 kommentarer:

  1. Get Started to activate office setup by visiting office website and enter office product key to verify it.If you already entered a product key and looking for your software, go to office.com/setup directly and click on my account page for office installation and manage your subscription.If you have not entered office product key yet, Follow steps for setup. Do not worry we will help you.

    www.office.com/setup

    SvaraRadera
  2. Garmin Express gives you the notifications as soon as the updates are available for your Garmin device. You can also sync with the Garmin connect by using the Garmin Express. Garmin Express helps you to transfer or upload your daily activities and data to your Garmin Connect account.

    garmin.com/express

    SvaraRadera
  3. Microsoft Office includes a wide range of desktop applications such as Word, Excel, Access, PowerPoint, Groove, OneNote, Publisher and Outlook which helps you to complete the various task easily such as writing a letter, sending an email and creating PowerPoint presentation.

    office.com/setup

    SvaraRadera
  4. McAfee Installation is such an easy or simple process as you have to make sure that above-mentioned prerequisites should be fulfilled before getting started with the McAfee Activation Process.

    mcafee.com/activate

    SvaraRadera