lördag 9 augusti 2014

Ett gympass, med löpbandsintervaller. Framfotsrunda 173.

Blev ett lite annorlunda gympass idag, lördagar har ju innan tåskadan varit vigda åt stiglöpning. Men jag är inte där ännu på ett tag känner jag. Tån är fortfarande öm och jag vill inte stöta i den i onödan.
Vet egentligen inte om jag ska räkna detta gymbesök som ett framfotspass? Men så får det bli, det var trots allt 16 minuter hård löpning på gymmet idag.

Hade inte tänkt mig någon löpning men var sugen på att känna känslan på löpbandet igen. Provade i vintras i samband med fotskadan, men då funkade det inget vidare.

Idag var det en bättre känsla hade mina Merrell skor med 6mm sula, noll dropp. Började annars med
Rodd: 5km medelwatt på 119 i 23:52 minuter. Därefter
Crosstrainer: Level 16 med 95 i frekvens medelwatt 170, 10 minuter. sedan var jag rejält uppvärmd.

Körde sedan 4 stycken 4 minuters intervaller varav 2 med 15km/h och 2 med 16km/h, varav 2 var utan skor. Det kändes bra trots allt. Jag körde helt utan lutning på bandet. Jag tror intervaller på band passar mig utmärkt, det är betydligt lättare att bara köra på, bestämma sig och sedan bara köra, farten är jämn inget som stör i övrigt, bara fullt fokus på att klara av. Så i fortsättningen blir det intervaller inomhus. Vet att det inte motsvarar verkligheten men får gå på pulsen också, idag hade jag inget pulsband med mig så jag vet inte riktigt ansträngningsnivån, men klart är i alla fall att 16 km/h på bandet inte är lika jobbigt som 16 km/h utomhus. Men om jag kan öka till 17-18 istället så kanske det blir lagom.
Vi får se, men det ska bli intressant att testa. Har aldrig innan sprungit på band innan förutom de få tester jag gjorde i vintras.

Kändes helt okej i hälen, men tån svullnade upp lite mer än den gjort när jag kört med mina Adidas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar